8.000 nye kunder til 3 i første kvartal 2021

Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER fortsætter med at vokse deres kundebase og kunne byde velkommen til 8.000 nye kunder i første kvartal af 2021. Med en samlet kundebase på 1.471.000 nærmer 3 sig sit mål på 1,5 millioner tilfredse kunder.

På trods af coronakrisen og en lang vinter med butikslukninger gik Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER ind i 2021 med 8.000 flere kunder i første kvartal, hvilket bringer deres samlede kundebase op på 1.471.000.

“Vi startede første kvartal godt med tilfredsstillende vækst og rekordstor kundetilfredshed. Væksten var primært drevet af vores mobile bredbåndsløsning Home Internet, som har været særligt populær under coronakrisen, kundetilfredsheden tilskrives primært vores personale. På trods af omstændighederne , fortsætter de med at levere et højt serviceniveau, hvilket betyder, at kunderne er glade for at være her. Morten Christiansen, Regional CEO for 3 Group og CEO for 3 Denmark, sagde: “Vi har lige haft de bedste kundetilfredshedsresultater nogensinde målt på vores dækning , service, omdømme og overordnet kundeoplevelse. ”

3 lancerede “Hjemmeinternet” for privatkunder i starten af ​​2019, og senere samme år tilføjede 3 løsningen en ekstra turbo med mulighed for at købe en udendørsantenne, der booster signalet. Den umiddelbare succes med “hjemmeinternet”, begge løsninger er blevet endnu vigtigere under coronakrisen, da lektier og hjemmeundervisning presser danskerne til grænsen af ​​deres internetforbindelse derhjemme.

God start på året

I første kvartal af 2021 var 3’s omsætning på 683 mio. danske kroner, hvoraf 454 mio. kom fra serviceindtægter. Driftsresultat før afskrivninger blev 164 mio. Danske kroner (inklusive effekten af ​​IFRS 16), lavere end normalt på grund af Covid-19 og salget af søsterselskabet Hi3G Networks.

“Med den nuværende situation er jeg glad, men ikke for meget. Lukning af butikker og salg af vores passive infrastruktur havde en helt naturlig indflydelse på regnskabet, men da vi fik rettet det, så det fornuftigt ud. Nu skal vi have fat i vores hub-butikker. genåbnet og tilbage i kampen, og så er vi godt i gang med at nå vores mål for året. Der er bestemt grund til optimisme,” siger Morten Christiansen fra 3.

3 Nøgletal fra 1. kvartal 2021 (1. januar – 31. marts 2021) kundegrundlag:

Nye kunder: 8.000
Samlet kundebase: 1.471.000
Omsætning: 683 mio. danske kroner
Serviceomsætning: 454 mio. danske kroner
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA inklusive IFRS 16): 164 mio. danske kroner