Telenor køber BiBoB

Telenor har i dag købt mobilselskabet BiBoB for 93 mio. DKK og styrker derved sin position på det danske mobilmarked. Købet får ikke betydning for BiBoBs kunder eller medarbejdere, og BiBoB fortsætter som selvstændigt brand.

“BiBoB har på rekordtid skabt flotte resultater og opbygget en sund mobilforretning med 69.000 kunder. Vi vil fortsætte dette arbejde og bygge videre på BiBoB-brandet,” siger Henrik Clausen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Med købet af BiBoB styrker Telenor sin position som en klar nummer to på det danske mobilmarked med en markedsandel på cirka 27 %.

“Telenor ønsker løbende at styrke sin position i Danmark og møde kunderne, hvor de er. Ambitionen om løbende at styrke vores markedsposition kan dels nås gennem organisk vækst, dels via opkøb. Vores køb af BiBoB i dag er et godt eksempel på det sidste,” fortsætter Henrik Clausen.

BiBoB fortsætter
BiBoB fortsætter som selvstændigt brand og får Sonofons wholesaledirektør, Allan Koch, som adm. direktør. Købet får hverken betydning for BiBoBs kunder eller medarbejdere, og kunderne vil således fortsat få gode produkter til konkurrencedygtige priser.

“Med BiBoB når vi en gruppe af kunder, der vil have rene mobilprodukter med en enkel prissætning og en let distributionsform via web. Det gør BiBoB til et godt supplement til resten af Telenor-familien, og derfor fortsætter BiBoB som selvstændigt brand,” siger Allan Koch.

Købet skal ikke godkendes af Konkurrencestyrelsen og træder derfor i kraft pr. dags dato.